תה ודבש – השילוב המושלם לחורף

/
תה ודבש – השילוב המושלם לחורף

עוד לא הספקנו לחגוג את ראש השנה והופס… הגיע חודש נובמבר. עוד מעט מתחילים ימי החורף הקרים, הימים מתקצרים, החושך יורד מוקדם ובין היתר מתחילות להופיע מחלות החורף האופייניות שלהן התסמינים המוכרים, ביניהם: צינון, כאב גרון ושיעול. כדי להתמודד עם התסמינים הלא נעימים הללו, שבהחלט עשויים לפגוע בשגרה, ניתן כמובן להשתמש בתרופות שונות, אך ישנם גם מאכלים ומשקאות בריאים וטבעיים שעשויים לסייע מאוד ולהקל על הסימפטומים בצורה ניכרת. בין המשקאות החמים והטובים יש לציין את התה, הקיים במגוון טעמים וניחוחות, אותו ניתן להמתיק בדבש המכיל רכיבים תזונתיים נפלאים. התה החם מסייע בהקלה על כאבי הגרון, מחמם את הגוף והדבש המתוק עשיר בסגולות בריאותיות, על סגולות אלו נרחיב מייד.

קצת על סגולותיו של הדבש

הדבורים, יצרניות הדבש, מעניקות לנו מתנה טבעית, טעימה ובריאה, כך שאם ישנה התלבטות בין המתקת התה החם עם סוכר או עם סוכרזית, כדאי בהחלט לשקול את האפשרות להוסיף מעט דבש למשקה החם והחורפי. לפי מחקרים שבחנו את סגולותיו של הדבש נמצא כי הוא מכיל נוגדי חמצון חזקים אשר עשויים בין היתר להפחית סיכון למחלות לב. מעבר לכך, הדבש עשוי לסייע בהפחתת הפרעות בקיבה והוא תורם לתהליכי ניקוי פצעים והפחתת דלקות, שכן יש לו תכונות אנטי דלקתיות, בשל סיבה זו כדאי לשתות כוס תה עם דבש במקרים בהם סובלים מכאב גרון או כאשר מאבדים את הקול. 

אם לא די בסגולות אלו, מהווה הדבש מאכל מצוין עבור אנשים פעילים שזקוקים לאנרגיה זמינה ומסתבר כי עוד בתקופות עתיקות נעזרו בו ספורטאים אשר שאפו לשפר את ביצועיהם, שכן מעבר לכך הדבש מסייע בשיפור התאוששות השרירים. נכון, דבש הוא סוכר פשוט, אך הוא אינו דומה לממתיקים מלאכותיים או סוכר לבן שגורמים לפגיעה בגוף – בניגוד להם יש בדבש שילוב נכון ומאוזן בין גלוקוז ופרוקטוז ולכן הוא תורם בהסדרת רמות הסוכר בדם בקרב מרבית האוכלוסייה.

הגיע חורף ואתם סובלים משיעול? נסו לשתות תה עם דבש

הזכרנו מקודם את יעילותו של הדבש בטיפול בשיעול. כעת נספר על מחקרים שבחנו את יעילות הטיפולים בהצטננויות ושיעול. לפי מחקרים אלו נמצא כי צריכת חצי כפית דבש עד שתי כפות דבש לפני השינה עשויה להקל על שנתם של ילדים בני שנה ומעלה. כאן יש להדגיש כי אין לתת לילדים שגילם צעיר משנה לצרוך דבש. לדעת הרופאים צריכת הדבש סייעה בשיפור איכות השינה והפחתת השיעול יותר מתרופות שמטרתן לטפל בשיעול. יחד עם זאת יש לציין כי המחקר בוצע בקרב ילדים ולא בקרב מבוגרים.

*אין לראות בכתוב המלצה או עצה מוסמכת יש להיוועץ עם גורם מוסמך.

כתבות נוספות

הכניסה לאתר זה מגיל 18 ומעלה

האם עברת את גיל 18?