מתנת שי לעובדים – מדוע זה כל כך חשוב?

/
מתנת שי לעובדים – מדוע זה כל כך חשוב?

מתנות לחג לעובדים שי לעובדים – מדוע זה כל כך חשוב? 

למה שאנחנו כמעסיקים, נרצה לתת לעובד שלנו מתנה שלא במסגרת מה שמגיע לו כחוק? הרי שום דבר לא מחייב אותנו לעשות זאת. האם נעשה זאת מטוב ליבנו? טוב לב זה מצרך נדיר בשוק תחרותי. 

אז במילים אחרות – מה יוצא לנו מזה?

המעסיקים הוותיקים מביניכם ודאי זוכרים, עד לפני עשור, המתנה השכיחה ביותר לחג הייתה – תלושי קניה. הרי כסף אי אפשר לתת כי זה כבר נחשב שכר \ בונוס ולא שי, אז תלוש הוא פתרון פשוט – לסגור דיל עם חברה, ולהעניק לעובד כח קניה במקום מסוים. 

אולם, בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית באחוז המעסיקים שמעדיפים לתת לעובדיהם שי "פיזי" לחג. כדי להבין למה, מעבר לכך שזה מראה על יותר מחשבה וכוונה, צריך להבין מדוע בכלל קיים המנהג הזה של שי לחג במקום העבודה.

שי לחג לעומת תלושים

הסיבה הכי מובנת מאליה היא כמובן משיכת עובדים למקום העבודה. שי לחג זה משהו להתגאות בו, ושי לחג איכותי זה משהו שעובדים ירוצו להשוויץ בו לעובדים פוטנציאליים אחרים. 

אבל, יש סיבה פסיכולוגית עמוקה יותר: 

מחקרים פסיכולוגיים הראו שהערך של מתנה מוחשית גדול פי כמה וכמה על כל חלופה אחרת, במיוחד כאשר מדובר על תווי קנייה. תווי קניה הם ממש כמו כסף מזומן, הם הולכים ישר לארנק של העובד ומשמשים כהוצאה שוטפת בסופר וחנויות למיניהם. ואז, זה כבר לא מתנה, אלא כמעט משכורת.

בהרבה מקרים, העובדים בכלל לא מנצלים את התווים אלא מחלקים אותם לבני משפחה או לכל מישהו שהם יחשבו שזקוק לתווים יותר מהם. 

עקב כך, מקומות עבודה יותר ויותר מבינים את החשיבות של לתת מתנה שהעובד ישתמש בה בעצמו, ושכך הכרת התודה שלו תגדל מבחינה פסיכולוגית. כל זה כמובן, יגרום למוטיבציה ותפוקת עבודה גדולה יותר מצד העובד\ת.

נשמע קצת כמו סוג של אינטרס, וזה אולי נכון, אבל יש להתייחס לסיטואציה הזו כאחת שבה שני הצדדים מרוויחים, גם העובד וגם המעסיק.

בנוסף לכך, שי לחג הוא בדרך כלל יותר משתלם כאשר רוכשים כמות רבה.

אופי המתנה בהקשר לחג 

מה יותר כיף מלקבל יין טוב בפסח? דבש בראש השנה? סלסלת גבינות בשבועות?

בתור מעסיקים, תראו לעובדים שלכם שחשבתם עליהם, ולא סתם הבאתם להם את המתנה הכי משתלמת ונוחה, אלא משהו שיכניס אותם לאווירת החג ואולי אפילו לשמש אותם.

תארו לכם סיטואציה שבה הבאתם לעובדים שלכם שי לחג ממשק אופיר שלנו – מארז צנצנות דבש ובקבוקי יין, ואז העובד מביא את המתנה לשולחן ושוויץ לכל האורחים והמשפחה על איך שמקום העבודה שלו מעריך את עובדיו וחושב עליהם.

עובדים ישמחו להיכנס לאווירת החג, להרגיש את הריח של החופש לפני שהם עוזבים את המשרד לחג ולמשפחה. תעזרו להם לחוות את זה, הם יעריכו את זה מאוד.

שי לחג ומתנות לעובדים ממשק אופיר

בטח כבר ניחשתם למה כתבנו את המאמר הזה, הכל אינטרסים כבר אמרנו? 🙂

צחוק בצד, אנחנו במשק אופיר באמת מאמינים שאנחנו מציעים מוצרים שהעובדים שלכם יהנו מהם מאוד, באמת, עשרות חברות כבר עבדו איתנו ויצאו מרוצות!

את המארז לחג מתנות לחג לעובדים שלנו תוכלו כמובן להרכיב מכל המוצרים שלנו בחנות, או שתוכלו להתייעץ איתנו ואנחנו נרכיב אחד במיוחד לפי הצרכים שלכם ושל עובדיכם.

מעבר לדבש, יין וגבינות, אחד הדברים המעניינים שאנחנו מציעים כמתנה זה שובר זוגי לסיור במשק היפייפה שלנו. תדמיינו שי לחג לדוגמה שתוכלו להעניק לראש השנה:

מארז של 4 צנצנות דבש מובחר בטעמים שונים היישר מכוורות משק אופיר + בקבוק יין ישראלי אדום או לבן לחג + שובר זוגי לסיור במשק. כל זה במחיר משתלם מאוד, והכי חשוב – כך תעניקו לעובדיכם גם מתנה שווה ורלוונטית לחג שהם יוכלו להתגאות בה, וגם תראו להם שחשבתם רבות על אופי המתנה.

מוזמנים ליצור איתנו קשר. מועדים לשמחה!

כתבות נוספות

הכניסה לאתר זה מגיל 18 ומעלה

האם עברת את גיל 18?