למה עדיף לשתות יין אדום בחורף?

/
למה עדיף לשתות יין אדום בחורף?

החורף שוב מגיע אלינו, ואיתו האפרוריות, הגשם והקור. מעיל, כובע וכפפות אמנם יעילים כדי להרחיק את הקור, אבל אין כמו כוס של יין אדום כדי לחמם את הגוף מבפנים, וגם את הנפש. ניתן אמנם ליהנות מיין אדום בכל עונות השנה, אבל יש כמה סיבות שבגללן אנחנו אוהבים אותו בעיקר בחורף. 

חמימות

כשהגשם מתדפק על החלון, הדבר האחרון שמתחשק לנו הוא כוס יין לבן צונן. יין אדום מוגש לרוב בטמפרטורת החדר, אם כי מדובר בטמפרטורה נמוכה יותר ממה שרבים חושבים (לרוב כ- 17-21 מעלות). יין אדום גם נוטה להיות מעט עשיר יותר באלכוהול, מה שמספק לנו את הצמרמורת החמימה הזו בבטן, ומעלה מעט את טמפרטורת הגוף. 

ואם אתם ממש הרפתקנים, למה שלא תנסו להכין לכם יין חם? כל שעליכם לעשות הוא לחמם את היין האהוב עליכם, ולהוסיף תבלינים כמו ג'ינג'ר, קינמון או דבש. זוהי הדרך המושלמת לחמם ידיים קפואות בערבו של יום חורפי, במיוחד אם אתם לא רוצים להתמלא בקפאין לפני השינה.  

מתאים למאכלי חורף

כשהטמפרטורה יורדת בחוץ הארוחות שלנו נוטות להיות עשירות יותר. במקום סלטים או כריכים קלים, אנחנו בוחרים בתבשילים עשירים, בשרים ומנות מוקרמות וחמימות. כדי להשלים את סוגי המנות האלה, כדאי לבחור ביין אדום עשיר בעל טעמים חזקים ומודגשים כמו פטיט סירה או קברנה סוביניון.

יין עונתי

פרופיל הטעם ביינות אדומים מתאים יותר למזג אוויר קריר. ליינות לבנים יש לרוב אופי הדרי ופירותי שמתאים יותר לימי שמש חמימים. יין אדום, לעומת זאת, עשיר בטעמי שזיף, פירות יער כהים ושוקולד שאנו נוטים לקשר עם מזג אוויר קר יותר. רמות האלכוהול והעפיצות הגבוהים יותר שביין האדום מוסיפים עוד משקל למורכבות היין ומקנים לו תחושה חמימה ומנחמת.

חיזוק המערכת החיסונית

העונה הקרה עשויה לאתגר את המערכת החיסונית שלנו. למרבה השמחה, המחקרים האהובים עלינו מוכיחים ששתיה מתונה של יין אדום מספקת לגוף נוגדי חימצון, תורמת לחיזוק המערכת החיסונית ומסייעת למניעת מחלות לב. מה עוד יכולנו לבקש?

יינות חורפיים מומלצים

אז אחרי שהשתכנעתם שאין כמו יין אדום כדי לצלוח את חודשי החורף בכיף, לפניכם רשימה של יינות חורפיים מהנים במיוחד:

סנג׳ובזה

זן איטלקי זה ידוע בדרך כלל בשל היותו רמות הטאנינים והחומציות הגבוהות שלו. החומציות הזו מתאימה למאכלים חורפיים שומניים ולמנות צמחוניות עשירות, כמו פסטה מוקרמת. לסנג׳ובזה גם ריח מורכב להפליא שהכי כיף להינות ממנו כשיושבים מתחת לשמיכה ושומעים את הגשם יורד בחוץ.

פטיט סירה

מדובר בזן צרפתי בעל צבע עמוק ויוצא דופן עם טעמים מעושנים של שזיפים, שוקולד ופלפל שחור. זהו יין עשיר בעל גוף מלא ועפיצות גבוהה, שכדאי לזווג למאכלים כבדים ומודגשים כמוהו.

גרנאש

הגרנאש הוא זן שזוכה לפופולאריות מחודשת בשנים האחרונות. הוא בעל גוף קל עם אחוז אלכוהול גבוה יחסית שמצליח לחמם אותנו ככל שהטמפרטורות יורדות. הגרנאש קליל יחסית, יש לו עפיצות עדינה וטעמים מתובלים של פירות יער. כיוון שטעמו אינו מודגש כמו יינות חורפיים אחרים, הוא יכול ללוות כמעט כל ארוחה, אך כדאי להמנע ממזון בעל חריפות גבוהה שעשויה לטששט את טעמו. 

קברנה סוביניון

כשמדברים על יינות חורפיים אף אחד לא יכול להתווכח עם קברנה סוביניון, שיש המכנים אותו 'מלך הענבים'. לקברנה סוביניון טעמים גדולים ונועזים, שיש להתאים למנות עשירות לא פחות: חשבו על ארוחות חמות ובשרניות שמעודדות עוד יותר את מצב תרדמת החורף שלכם.  

יין מחוזק

אם אתם אוהבים קוקטיילים אך פחות מתחברים ליין, אולי כדאי שתנסו יינות מחוזקים. כדי לייצר יין מחוזק, מתחילים בתהליך התסיסה כרגיל, ואז מוסיפים ליין אלכוהול כדי לעצור את התסיסה ולהעלות את רמת מורכבות היין. כך נוצר יין מתוק ואלכוהולי יותר, שיכול להתאים במיוחד כאפריטיף או כקינוח. היינות הללו פחות מוכרים בישראל, אך אין כמותם כדי לחמם את הגוף וגם את הנפש.

כתבות נוספות

הכניסה לאתר זה מגיל 18 ומעלה

האם עברת את גיל 18?