חגיגות בוז'ולה ביקב

/
חגיגות בוז'ולה ביקב

בכל יום חמישי השלישי של נובמבר הידוע גם בשם יום חגיגות הבוז'ולה יש סיבה למסיבה ביקבים ברחבי העולם. מקורה של מסורת צרפתית זו כאשר אשכול ייננים באזור בוז'ולה רצה ליצור יום לחגוג את היין שלהם.

מתי חוגגים את חגיגות הבוז'ולה

היה זה ג’ורג’ דובף, שהפך את הבוז’ולה נובו לאירוע עולמי. נקבע על יום חמישי, השלישי של נובמבר, בכל שנה. התאריך הזה מאפשר חגיגות ארוכות של סוף שבוע מלא ביין ככל שאפשר. משווקי ויבואני היין בכל רחבי העולם מתחייבים לא לפתוח אפילו בקבוק אחד לפני אותו יום חמישי, וליין עצמו אסור לצאת את צרפת לפני השמונה בנובמבר, כשרק אז הוא עולה ומועמס על מטוסים ומופץ בעשרות המדינות בהן ניתן להשיג אותו – בזמן. או אז, מיליוני אנשים חוגגים מדי שנה ברחבי העולם באותה שעה את שתייתם. מחציתם נצרכת בצרפת ומחצית מיוצאת למדינות רבות ברחבי העולם בעיקר לארה"ב, גרמניה ויפן.

Georges Dubeouf – ג’ורג’ דובף

יין הבוז'ולה

יין הבוז'ולה-נובו הוא יין בעל גוף קליל ופירותי. הזמן מהקטיף לביקבוק הוא בדרך כלל בין 15 ל-45 ימים. זהו משקה חגיגי מסורתי של צרפתים. זהו יין כמה שיותר טבעי כמה שאפשר. אין צורך בהתערבות, היינן רק מתבונן בתהליך ודואג לשמור על הטמפרטורה והחומציות הנכונים. היין הותסס מיד לאחר הבציר, כשבועיים לאחר מכן הוא נסחט, ולפני חגיגות, לאחר הטבילה במיכל הנירוסטה, אנחנו מבקבקים אותו וחוגגים.

יין סנג'ובזה צעיר

ביקב משק אופיר אנו מייצרים יין צעיר. היין משווק מספר שבועות לאחר הבציר, ועשוי מענבי סנג'ובזה. היין מאופיין בחמיצות מרעננת ובאף תות שדה שמאפיין היטב את הזן. היין מיועד לצריכה מיידית משחרורו. סנג'ובזה הוא יין צעיר, כלומר אינו מיושן. זה אומר שניתן לצרוך אותו מיד. מה שמייחד את היין הזה, לעומת זאת, הוא זן הענבים שבו הם משתמשים בייצור שלהם. זה נקרא מוסקט של אלכסנדריה. יש לו ריח וטעם מתוקים.

מקורו של יין סנג'ובזה במצרים בשנות ה-20 של המאה ה-20 ונעשה במקור תוך שימוש בענבי מוסקט מאלכסנדריה בלבד. עם זאת, כיום ישנם זני ענבים רבים ושונים המשמשים לייצור יין סנג'ובזה כולל ענבי קמרון דה פונטה, סנגיובזה ומוסקטו בין היתר.

פסטיבל חגיגות הבוז'ולה

השקת הבוז’ולה היא סיבה מצוינת למסיבות. חגיגות בוז’ולה וטעימות שונות ייערכו במרבית אם לא בכל חנויות היין המובילות בארץ. כאמור הבוז’ולה נובו הוא רק מגיע מבוז’ולה שבצרפת. אבל אל החגיגה העולמית, מצטרפים כאמור גם היקבים המקומיים המשיקים את היינות הצעירים שלהם, באותה עת. 

יקב משק אופיר חוגג את חגיגות הבוז'ולה הגדולות ביותר כל שנה (לפרטים נוספים) –  באירוע המסורתי הנערך בחצר היקב. למי שרוצה להצטרף לחוגגים מומלץ להצטייד בכרטיסים, כמה שבועות מראש. השקת היין הצעיר סנג'ובזה 2021 מלווה בדוכן אוכל וגבינות, בתכנית אמנותית, ובריקודים של צוות היקב והאורחים. לחיים!

כתבות נוספות

הכניסה לאתר זה מגיל 18 ומעלה

האם עברת את גיל 18?