דבש טהור – הכל על תהליך ייצור הדבש

/
דבש טהור – הכל על תהליך ייצור הדבש

"דבש ניגר כמי נהר, כמי נהר, הלום נשאר, עובר תמים, עובר תמים.

תוכו יסער, יפעם, נמהר, יפעם, נמהר כרטט גל בתוך ימים, בתוך ימים".

לא סתם השיר "דבש" של הפרברים נחשב לאחת הקלאסיקות הגדולות של המוזיקה הישראלית. כבר בימי התנ"ך, ארץ ישראל הייתה ידועה כזבת חלב ודבש. צמחים, חיות ובעיקר פרחים – הרבה פרחים. 

במאמר הבא אנו נוכיח לכם שדבש הוא כמו יין טוב, מאוד מגוון ועשיר בטעמים, וביחד נראה שלכל סוג דבש יש טעם שונה ומיוחד.

כאמור, הדבש המוכר ביותר הוא הדבש המיוצר בזכות הדבורים, הכוורות וכמובן בזכות הפרחים. 

למשל, אצלנו במשק אופיר אנחנו מתגאים בדבש פרחי בר מאיזור הגליל המיוצר מפרחי סחלבים, דרדר כחול, פשתה, עיריות, מקור החסידה ועוד המון פרחים שמעצבים את הנוף המהמם של איזור הגליל.

דבש הוא חומר עתיר סוכר המיוצר ונאגר כמקור מזון על ידי דבורים. הדבש מיוצר ומופק מהפרשות של חומר דמוי סוכר, של צמחים או בעלי חיים – כגון צוף פרחים או טל דבש. בתהליך, הדבורה מאדה חלק מהמים וכך מתקבל חומר צמיגי וסמיך – דבש. הדבש הידוע ביותר מיוצר על ידי דבורת הדבש. דבש זה הוא הדבש המיוצר באופן מסחרי ונצרך על ידי בני אדם בכמות גדולה, במרבית אזורי העולם.

קיימים מגוונים וסוגים רבים של דבש, כשלכל סוג צורה, צבע וטעם משלו. מאפיינים אלו תלויים הן בפרח שממנו הופק הדבש, והן בחרק שהפיק אותו.

למשל, אצלנו במשק אופיר אנחנו מתגאים במגוון סוגים של דבש כמו דבש אבוקדו, דבש חרוב, דבש שיזף, דבש הדרים ועוד

בחנות של משק אופיר תוכלו להבחין בכך שהסיווג נעשה בעיקר לפי הפרח שממנו הופק הצוף. אם לצורך העניין תראו "דבש אבוקדו", תדעו שהדבש הופק מפרחי אבוקדו וכמובן לא מהפרי עצמו 🙂

מכוורת משק אופיר

כבר בתקופה הפרה היסטורית נהנה האדם מן הדבש, גם לצרכי מאכל אך גם לצרכים קוסמטיים ורפואיים. 

כל תרבות זיהתה את הפוטנציאל שבדבורת הדבש ואת הסגולות שבדבש עצמו.

באיסלאם למשל, נוכל למצוא שהדבש מוזכר כמה וכמה פעמים בקוראן, ואפילו שהנביא מוחמד אמר "הדבש הוא תרופה לכל מחלות הגוף והקוראן לרפואת הנפש; לכן קח את שניהם: את הקוראן ואת הדבש".

ביוון העתיקה, היוונים השתמשו בדבש ועוגות דבש כמנחה לאלים, ובריטניה פעם זכתה לכינוי "אי הדבש" עקב תעשיית הדבש המוצלחת שהייתה באי.

גם ליהדות קשר הדוק עם דבורת הדבש. 

למרות שהדבורה נחשבת לחיה טמאה ולא כשרה למאכל (מזל…), הדבש נחשב כשר ואפילו טהור, מהסיבה שהדבש אינו מיוצר בגוף הדבורה (כמו חלב למשל), אלא רק עובר תהליך מסוים בתוך גופה.

הדבש מוזכר בתלמוד הבבלי, בתוספתא, וגם בציטוטי הרמב"ם.

הדבש הוא מוצר מרכזי בחנות ובמשק שלנו.

גם בביקור במשק וגם בביקור בחנות האינטרנט שלנו תוכלו למצוא מגוון סוגים של דבש טהור מפרחים ישראלים, וכמובן מכוורות דבש ישראליות ואיכותיות.

יש הרבה סוגים של דבש פרחי בר, כמו למשל דבש פרחי בר מאיזור קדרים, שנוצר בחסות הפריחה המדהימה ביופיה של איזור קדרים ושל כוורת הדבש שלנו שנמצאת בנקודה קסומה בסמוך לתעלת המוביל הארצי.

מי שאוהב דבש הדרי וקליל בצבעים בהירים, יהנה מאוד מהדבש הדרים שלנו, אותו דבש שיוצא מכוורת הדבש שנמצאת לרגל נוף הפרדסים המרהיב של עמק חפר.

ומי שאוהב דבש באווירה של חוץ לארץ כנראה יהנה גם מהנוף של דבש פרחי בר מאיזור שלומי, וגם מהדבש עצמו והצבע האדמדמם והכהה שלו.

האם יש מה לעשות במידה וביקרתם בחנות האינטרנט שלנו ולא הצלחתם לבחור רק סוג אחד? התשובה היא כן! והיא נקראית: מארז דבש בריבוע, דבש בריבוע הוא מארז חגיגי של ארבעה סוגי דבש ממיטב כוורות הדבש שלנו: דבש אבוקדו, דבש שיזף, דבש הדרים ודבש חרוב. ארבעת סוגי הדבש הללו הם מאוד פופולריים בקרב לקוחותינו.

אנחנו מאוד ממליצים על מארז הדבש שלנו לאלו שעדיין לא יודעים איזה סוג דבש הם מעדיפים, כדי שיוכלו לטעום, לבחון את הארומות הנפלאות וההבדלים בין כל סוג ולהחליט.

בנוסף, אנחנו גם מציעים למכירה יערת דבש בתוך קופסה. למי שרוצה להרגיש את הטעם של דבש בצורתו המקורית מתוך הכוורת. מוצר זה יכול לשמש גם כשי לחג עקב המקוריות והייחודיות שבו. יערת הדבש עשויה מתאים משושים מדונג, המלאים בדבש שהדבורים הפיקו, ואנחנו ממליצים לשים אותה בתוך כוס תה או לאכול אותה על כפית כמו ממתק.

יש לאכול רק את הדבש עצמו ולא את הדונג שמסביב. 

כמו שהבטחנו, הוכחנו שהדבש הוא מוצר בעל השפעה תרבותית רבה, וטעם עשיר לא פחות. 

כל שנשאר לכם לעשות הוא להחליט על סוג הדבש החביב עליכם, ואיך לאכול אותו.

כמובן שאתם מוזמנים אלינו למשק אופיר, לחווית טעימות יין ודבש שלא תשכחו.

תהנו! וניפגש במשק.

כתבות נוספות

הכניסה לאתר זה מגיל 18 ומעלה

האם עברת את גיל 18?