דבש – האנטיביוטיקה של הטבע לעונת החורף

/
דבש – האנטיביוטיקה של הטבע לעונת החורף

גם אם כל החברים שלכם ובני המשפחה שלכם מכירים אתכם כחובבי חורף, אתם ודאי לא אוהבים חלק מהסימפטומים שמאפיינים את התקופה הקרה והגשומה. כמובן שאנו מתכוונים לצינון, לכאב הגרון ולשיעול, או במקרים חמורים יותר מחלות שונות. לשמחתנו, הטבע מציע לנו פתרונות בריאים וטובים אשר אינם מעוררים תופעות לוואי כמו תרופות שונות הקיימות בשוק. צריכת דבש למשל נמצאה כבריאה עבור רוב האוכלוסייה, כך שכל עוד לא סובלים מאלרגיה לדבש ולא מדובר על תינוקות הצעירים מגיל שנה או חולי סוכרת, רצוי להכיר בסגולותיו של הממתיק הבריא והטעים. דבש טהור במהלך חורף קר עשויה לשפר את התחושה והבריאות, זאת מעבר לכך שהדבש עצמו ניחן בטעם מתוק וטעים.

החורף מגיע וכפית הדבש בהיכון – על סגולותיו של הדבש

אם אתם בדיוק מכינים לעצמכם כוס תה חם ומתלבטים כיצד להמתיק את התה – אם באמצעות סוכרזית או סוכר, רצוי שתדעו שלא כאן מסתיימות האפשרויות שלכם וישנם גם ממתיקים טבעיים ובריאים כמו דבש. הדבש נמצא כתרופה טבעית התורמת לחוסנו של הגוף, למעשה אפשר להגדיר את הדבש כלא פחות מאשר "אוצר טבע" או "אנטיביוטיקה של הטבע". הדבש מכיל רכיבים נוגדי דלקות וסוכרים אשר זמינים לגוף ומסייעים בשיפור רמת האנרגיה. צריכת דבש עשויה להקל מאוד במהלך החורף ולטפל במחלות שנחשבות ללא קשות אך בהחלט פוגעות בתחושה היומיומית ובשנת הלילה החיונית אף היא לתהליכים רבים.

דבש טבעי – המלצות לצריכה

כדי לטפל במחלות חורף וכדי למנוע מחלות חורף רצוי לשלב דבש בתפריט היומי. אם סובלים למשל משיעול מטריד, אפשר לקחת כוס ולהכין סירופ טבעי מבצל הפרוס לרצועות דקות בשילוב 4 כפות דבש. לאחר מכן יש לכסות את הכוס ולהמתין 4 שעות עד שנוצר בה סירופ. רצוי לשתות את הסירופ כמה שיותר במהלך היום כדי לחוש בהקלה.

אם הבעיה היא כאב בטן ניתן לשים בכוס כף דבש עם לימון סחוט ולערבב את השניים. לאחר שמערבבים את הרכיבים ניתן לשתות את התכולה. הדבש והלימון נלחמים יחדיו בדלקות ומובילים להפחתה ברמת הכאב. יש לציין כי הרכיבים הללו עשויים לסייע גם במקרה של דלקת גרון. אפשרות נוספת במקרה של כאב גרון היא לאכול כפית דבש.

צריכת הדבש בשילוב שום וג'ינג'ר עשויה להקל גם במקרה של צינון. מעבר לכך, אם סובלים משפתיים יבשות – תסמין אופייני במהלך חורף יבש, אפשר למרוח על השפתיים מעט דבש ולהמתין 20 דקות. הרכיבים הקיימים בדבש גורמים לריכוך העור והדבר מפחית מהיובש.

פרופוליס – חומר אנטיביוטי טבעי

הדבורים אינן רק מאיימות עלינו בעקיצה – הן גם תורמות לנו רבות, וכאשר בוחנים את התועלות הרבות של צריכת הדבש ניתן להבין זאת היטב. למעשה, צריכת הדבש מומלצת גם כמניעת מחלות ולא רק כטיפול במקרה שהן כבר מופיעות, לפיכך, רצוי גם אם לא חולים לאכול כפית דבש אחת כדי לתרום לחיזוק מערכת החיסון. הדבש קיים בפרופוליס, שהוא חומר אנטיביוטי שהדבורים מפרישות. החומר מכיל רכיבים רבים, ביניהם: ויטמין E, ויטמין B1 ו- B2, סידן, צורן, שמנים אתרים ורכיבים נוספים. הפרופוליס מסייע במקרים של דלקות במערכת העיכול, כאבי גרון ומערכת חיסון חלשה, במקרים אלו ניתן ללעוס פרופוליס עד שהוא מתפרק בפה, בשלב זה יש לבלוע אותו.

צריכת דבש טהור, מתוק וטעים במהלך חורף קר הינה דרך מצוינת ופשוטה לשמור על הבריאות ואף לטפל בסימפטומים שונים הנלווים פעמים רבות לתקופה הקרה.

כתבות נוספות

הכניסה לאתר זה מגיל 18 ומעלה

האם עברת את גיל 18?