מי לא אוהב אבוקדו???

/
מי לא אוהב אבוקדו???

אבוקדו הוא באמת אחד הפירות היותר בריאים שיש.

הוא גדל במקור במרכז אמריקה ובמקסיקו. הספרדים והפורטוגלים שטעמו ממנו התלהבו כל כך שייבאו אותו אל ארצות המוצא שלהם והאבוקדו התפרס לכל עבר. מספרים שעצי האבוקדו החלוצים בארץ עוד צומחים לתפארת בביה"ס החקלאי שבמקווה ישראל בחולון.

אנחנו במשפחה גדלנו על ה'אבוקדות' מהמטע של סבא ישי, אבא של צביקה, ובכל שנה כשמתחילה עונת האבוקדו, ביתנו מתמלא בניחוחות של געגוע.

דבש אבוקדו 100% טבעי של משק אופיר

הדבש הוא מפריחת האבוקדו, כן?

אבל למה אנחנו מספרים לכם עליו? הרי עוד לא התחלנו לגדל גם מטע אבוקדו…

אבל אנחנו כן מייצרים במכוורת דבש אבוקדו! ליתר דיוק, הדבורים. לא אנחנו. והדבש הוא מפריחת האבוקדו כן? (צירפנו תמונה של הפריחה)

אתם יודעים, מעבר להפקת הדבש, התפקיד העיקרי של המכוורות בארץ ובעולם הוא לתת שירותי האבקה לגידולים חקלאיים. למה? כי דבורת הדבש אחראית להאבקה של שליש מהמזון שאנו אוכלים. שקדים, מלפפונים, קישואים, אבטיחים, חמניות וגם אבוקדו, ועוד רבים וטובים. מכיוון שדבורת הדבש כבר לא נמצאת בטבע ככה סתם.. כן, כן, היא נכחדה (על זה נספר לכם בפוסט אחר), היא גדלה רק במכוורות, שם היא זוכה לטיפול הולם בה כך שתשרוד.

הכוורות במטע האבוקדו

למה האבוקדו חייב את הדבורים?

בשנים האחרונות, התרבו מטעי האבוקדו בארץ ואיתם גם הצורך בכוורות להאבקה, כך שיביאו להפריה, כלומר, להיווצרות הפרי.

את הקשר שלנו עם מטעי האבוקדו של קיבוץ אפק התחלנו לפני שנים רבות, כאשר הם חיפשו מגדל דבורים שישים את הכוורות שלו אצלם.

את האמת? פחות רצינו כי לא ממש אהבנו את דבש האבוקדו, והעדפנו דבש הדרים או פרחי בר, פרחים שפורחים באותו זמן של פריחת האבוקדו, אבל מגדל המטע הדגיש בפנינו את חשיבות ההאבקה עד שלא יכולנו לסרב.. ואת טעם הדבש, הסכמנו לספוג. שנים רבות לא מכרנו דבש זה בצנצנות אצלנו במרכז המבקרים. העדפנו למכור החוצה. אבל פתאום, לפני שנה, בשיא עונת הרדיה, עמית, הנכד הבכור שלנו ליקק את הדבש מהחלה ואמר: "סבא, זה דבש ממש מיוחד וטעים".

צביקה ונועם, אב ובן, בהפסקת קפה וארוחת בוקר במטע האבוקדו

איך ילד בן ארבע משכנע להכניס מוצר חדש?

כולנו הופתענו, בכל זאת, ילד בן ארבע אז, והחלטנו להביא צנצנת אחת לשולחן השבת לטעימה משפחתית. ותנחשו מה??? עפנו! פתאום, במרחק השנים נהיה לנו טעים, ומיוחד, בדיוק כמו שעמיתי תיאר. מעבר לצבעו הכהה והעמוק ומרקמו הסמיך, הטעם מעט מעושן, עם חריפות מסויימת, עוצמתי ועשיר.

ולא, הוא לא מזכיר אבוקדו בטעם, אבל הסגולות הבריאותיות שלו בהחלט מזכירות. דבש האבוקדו ידוע כעשיר בנוגדי חמצון ומינרלים רבים, ביניהם מגנזיום. בנוסף הוא מכיל וויטמינים רבים החיוניים לגופינו.


דבש האבוקדו נחשב דבש “למתקדמים” ומבחינה קולינרית יכול לשמש במגוון מנות, משקאות חמים, קרים ואלכוהוליים. הדבש מעניק טעמים עמוקים ומתוחכמים יותר. 

אז אם גם לכם בא לנסות דבש אחר ומפתיע, ובעיקר 100% טבעי – מפריחת האבוקדו – לחצו כאן

גבינת קממבר עם דבש אבוקדו – למעבר למתכון

 לרכישה עכשיו של דבש אבוקדו >>

לחנות הדבש של משק אופיר >>

כתבות נוספות

הכניסה לאתר זה מגיל 18 ומעלה

האם עברת את גיל 18?